dinsdag 27 juni 2017

'Bike Ride' Stampin'Up! .... ook weer zo'n leuk set stempels!

Toen ik voor het eerst de nieuwe hoofdcatalogus bekeek, zag ik twee nieuwe sets stempels staan, op bladzijden náást elkaar. Het was gelijk 'BAMMMM' , die twee ga ik zeker aanschaffen!!
Het waren 'Bike Ride' en 'Climbing Orchid'.
(zie foto onderaan dit bericht van de 'smul-bladzijde'!)

Inmiddels heb ik jullie al een voorbeeld laten zien van de 'Climbing Orchid'.
Vandaag twee kaartjes gemaakt met de set 'Bike Ride'.
Dit set bevat een fiets en allerlei attributen om de fiets 'aan te kleden', zoals een stapel boeken, bloemen, een heel leuk mandjes, een lief hondje en heerlijke appeltjes!

Samen met de bijbehorende snijmallen, zorgt dit set voor uren stempel/knutsel plezier!
Ook dit set is weer heel fijn te combineren, met heel veel andere sets.
Denk aan bomen (o.a. 'Sheltering Tree'), bloemen, achtergrond-stempels, diertjes, de deur ('At Home with You'/'Thuiskomen'), de raam snijmal ('Hearth & Home Thinlits') enz.

Het zijn 'door-kijk' kaartjes geworden. Uit de voorkant van de kaart heb ik een kader gesneden met de 'Stitched Shapes Framelits' en de Big shot.
Daarna bij het kaartje met de boom: de binnen- en buitenkant van de kaart gesponst en bestempeld, zodat je een landschap krijgt (gebruik gemaakt van 'Sheltering Tree'). Vervolgens de fiets gestempeld en uitgesneden.
Daarna het leukste: de fiets aankleden! Het hondje en de mand met appels vind ik geweldig!

Bij het andere kaartje heb ik de binnenkant wit gelaten. De voorkant is iets gesponst.
Aan de tak (uit de snijmallenset van 'Seasonal Layers Thinlits') heb ik appeltjes gehangen.
Ik heb hiervoor de appeltjes gebruikt, die ook in het mandjes zitten. Het is even een priegelwerkje om de appeltjes uit te knippen, maar ik vind het resultaat erg leuk.

Beide kaarten hebben een plastic sheet achter het kader.
Bij de kaart met de appeltjes-tak, heb ik met StaZon de tekst gestempeld óp de sheet.
Ik heb hierbij gebruik gemaakt van de Misti.
Gebruik ik deze niet, dan 'glij' ik met mijn stempel op de sheet, omdat het zo glad is en is het resultaat niet mooi.
Plus, met de Misti kun je nog een keer de tekst-stempel beïnkten en nogmaals op dezelfde plek afdrukken. Hierdoor is de tekst goed zwart afgedrukt en scherp!

 Hier mijn kaartjes: 























Geen opmerkingen:

Een reactie posten